Leuke, drukke dag!

27 augustus 2015 - Celalba, Italië

Op tijd opgestaan want we hadden nog veel plannen.
Eerst naar de zaak (tent) van Jan gegaan. Hij geeft trainingen met verrijkers. Ronald mocht er met één rijden en was als een kind zo blij!
Vervolgens naar Assisi gegaan en daar al het moois gezien. Gingen lopend vanaf boven naar beneden maar moesten toen ook weer omhoog en konden de roltrap niet vinden. Dus maar per voet gegaan, pff.
Montefalco was het volgende op ons lijstje omdat daar heel lekkere wijn vandaan komt. We hebben ooit een wijntje gehad van Jan die wij een 8,5 hadden gegeven en die kwam van Antonelli uit deze wijnstreek dus daar snel naar toe. Verschillende wijntjes geproefd waaronder de Sagrantino: een wijn die dankzij zijn bijzondere geschiedenis, superieure kwaliteit en prachtige smaak en kleur met trots de ‘Brunello’ of de ‘Barolo’ van Umbrië genoemd mag worden! Deze was echter nog tanninerijk en moest nog een paar jaar blijven liggen om op smaak te komen. Daar konden wij natuurlijk niet op wachten. Wij hebben een Montefalco Riserva gekocht en twee witte Grechetto’s een speciale druif van dit gebied.
’ s Avonds in Montone uit eten gegaan met Jan bij een restaurant die speciale gerechten heeft uit Umbrië. Om je vingers bij af te likken!
Op weg naar de auto struikelde ik door een oneffenheid in de weg, beschadigde mijn onderbeen flink die thuis aangekomen schoongemaakt werd door Jan. Een borreltje tegen de schrik hielp goed.

Grazie Jan