Bezoek aan Cervo en Finale Ligure.

22 augustus 2015 - Calice Ligure, Italië

Omdat het gisteren te laat werd om nog naar Cervo te gaan zijn we daar vandaag heengegaan.
Cervo is een hangend dorpje tegen de rots met een weerwar van nauwe straatjes. Boven in het dorp staat de San Giovanni Battista kerk, daarvoor worden in juli en augustus concerten gegeven.
Zijn naar boven gelopen, het was een hele klim maar zeer de moeite waard.
Daarna vanuit Cervo langs de kustweg naar Finale Ligure gereden. Dit was leuk om te doen met mooi uitzicht, beter dan met 130 km/u op over de tolweg te razen.
In Finale Ligure aangekomen heb ik een verfrissende koude birra genomen.
Op zich een mooi plaatsje met een lange boulevard met palmbomen en een wit strand.
Terug in Calice Ligure hebben we nog op een terras gezeten en daar genoten van een witte Pigato di Albenga(een witte wijn uit deze regio).
Waggelend terug gelopen naar ons appartement en daar nog even gerelaxt op ons terras.
Als avondeten stond Trofie met pesto alla Genovese op het menu.
(Trofie is een gedraaide pasta uit deze streek).
Gaan vanavond vroeg naar bed want morgen staat er een volle dag gepland naar de oostkant van de bloemenreviera.