Cinque Terre en Portofino

23 augustus 2015 - Calice Ligure, Italië

Vroeg vertrokken om de oostkust van de bloemenriviera te bekijken. (weet niet waarom het zo heet, we hebben nog geen bloem gezien).
Cinque Terre zijn 5 dorpen die alleen met elkaar zijn verbonden via een oud voetpad. Ook te bezoeken met de trien of boot. Wij zijn naar de eerste gereden (Monterosso al Mare) via een hele lange kronkelweg. Moesten de auto ver weg parkeren en 1 km naar beneden lopen.
We hebben het dorpje bekeken maar helaas begon het te regenen.
Zijn toen met de trein naar het volgende dorp gegaan (Vernazza) met nog een paar duizend toeristen Pfff..
Gelukkig werd het na een tijdje weer droog en konden we het beginstuk van het wandelpad naar het volgende dorp lopen. Top uitzicht.
Met de trein weer terug naar Monterosso. Ik ben toen naar boven gelopen om de auto op te halen en natuurlijk Corrie beneden weer opgepikt.
Vervolgens naar Portofino, een klein plaatsje op een schiereiland dat op Saint-Tropez lijkt. Erg mooi en luxe.

Sogni d’ oro

1. Waterreuzen:
    25 augustus 2015
    Niet gaan klagen over regen of andere vakantiegangers hoor. Hier plenst het en wat je doet is ALTIJD leuker dan werken ‼️ have Fun!!! groetsels van ons allemaal