Effe boodschappen halen

30 augustus 2015 - Vietri sul Mare, Italië

Deze dag rustig aan gedaan, beetje uitslapen, lezen. Om 16:30 uur zijn we boodschappen gaan doen maar dat viel iets anders uit dan wij dachten.
In Vietri sul Mare wilden we naar een grote supermarkt. Namen helaas de afslag naar het strand en kwamen toen niet in het centrum uit.
We zagen opeens een bordje voor een Carrefour (supermarkt) en zijn die gaan volgen. Kwamen toen in Salerno uit en opeens zagen we de bordjes niet meer. Zijn toen verder gereden en zagen een groot winkelcentrum.
Wij een winkelwagentje gepakt en naar binnen. Bleek dat er helemaal geen supermarkt binnen zat, alleen andere winkels.
Bij de uitgang aan een jongen gevraagd of hij misschien een supermarkt in de buurt wist. Zijn Engels was gebrekkig en al snel kwamen zijn ouders erbij staan en die spraken alleen maar Italiaans.
Met handen en voeten zijn we erachter gekomen dat we hen moesten volgen met de auto naar een supermarkt die open was op zondag.
Daar hadden wij niet bij stilgestaan dat het zondag was (lekker joh vakantie).
Na een lange achtervolging van 20 minuten kwamen we in een volgende stad waar er wel één open was. Dit bleek een Carrefour te zijn die wij in het begin zochten, maar wel in een andere plaats. Deze mensen hartelijk bedankt (Grazie mille) en toen boodschappen gaan doen voor 3 dagen.
Intussen was het al 19:30 uur en hadden we trek. In de auto een ijsje (Magnum) gegeten die we net in de supermarkt gekocht hadden.
Dan op weg naar ons huisje. Moesten via de snelweg (waren al 30 km verwijderd van ons huis) en daar stond een file, hebben wij weer. Toen we er eenmaal af konden moesten we via de stad Salerno en daar was het ook héééél druk. Eindelijk bijna thuis, alleen nog maar de berg op rijden en we zijn er. Je raad het al, even werd het niet want de berg was voor alle verkeer afgesloten in verband met een feest in het dorp.
Daar gekeerd maar wisten niet precies waar we nu heen moesten.
Dus de kustweg gevolgd in het donker. Later nog een keer gekeerd omdat we verkeerd reden maar hierbij zag ik het lage muurtje niet en beschadigde de achterbumper van de auto (k*t). Er kwam een hele tijd geen afslag naar een grotere weg of snelweg. De weg gevolgd tot we op de navigatie een afslag zagen die ons zou leiden naar de snelweg. Inmiddels waren we al 40 km verwijderd van ons huis. Om half 10 de snelweg bereikt, nu nog een half uur en zo konden wij via de andere kant van de berg naar huis.
Eindelijk thuis, je snapt het al geen zin meer om te koken. De rest van de (inmiddels gesmolten) ijsjes in de vriezer gelegd en maar broodjes gegeten met kaas en Coppa di Parma, is ook lekker. Daarna nog een rood wijntje maar al snel kwam de slaap ons tegemoet na deze indrukwekkende rit.

En zo kan je dus ook effe boodschappen halen!

Buon viaggio!

1. Waterreuzen:
    1 september 2015
    TomTom had ook behoefte aan vakantie
  2. Simone:
    1 september 2015
    Pfff, als er dan wat mis gaat, gaat ineens alles mis. Maar zo hebben jullie wel weer een goed verhaal!
  3. Heleen:
    1 september 2015
    Wat een verhaal! Leuk he boodschappen doen.
  4. Ma Huygens:
    1 september 2015
    Je vergeet de dagen in de vakantie poe poe.
    En boodschappen doen in het vreemde stad is niet altijd makkelijk blijkt wel. leuk verhaal zeg.