Op weg naar de Amalfikust

29 augustus 2015 - Vietri sul Mare, Italië

Na het ontbijt in het hotel zijn we in Tivoli naar Villa d’ Este gegaan.
Dat is een weelderig 16e eeuws buitenhuis voor kardinaal Ippolito d’ Este.
Vooral de steile terrasgewijs oplopende tuinen met de spectaculaire, enigszins vervallen en met mos begroeide fonteinen zijn beroemd.
Wij hebben vooral de tuin met de indrukwekkende fonteinen bekeken.
Erg mooi en het leverde veel mooie foto’s op. Wij leken ook net twee fonteinen want het was 36 graden.
Zijn daarna vertrokken naar Vietri sul Mare waar wij 6 nachten verblijven.
De reis ging voorspoedig alleen om het huisje te vinden bleek nog een hele klus. Dit dorp viel wel onder Vietri sul Mare maar bleek een gehucht op zich te zijn met veel straatjes waar je alleen maar met één auto tegelijk kon rijden. Het verkeer wordt geregeld met verkeerslichten waar je 2 minuten op moet wachten.
Tevens was de nummering van de huizen niet te volgen. We stopten op een pleintje om even te bellen met de eigenaar Saverio en toen kwam er een man naar ons toe om te helpen. Hij begon in het Italiaans maar later schakelde hij over in het Nederlands en vertelde dat hij in Zuid-Afrika heeft gewoond. Hij zei dat we na honderd meter links af moesten maar daar bleek het ook niet te zijn.
Hebben toen weer de eigenaar proberen te bellen en kregen opnieuw de voicemail. Daarom de papieren nog even doorgebladerd en bleek er op een andere pagina nog een telefoonnummer te staan. Deze gebeld en kregen Saverio aan de lijn. Hij heeft ons het laatste stukje naar het huis geloodst.Eerst dachten we waar zijn we in hemelsnaam terecht gekomen maar aangekomen bleek het huis echt zo mooi te zijn als op de site van Airbnb. Wij weer helemaal happy.
Hebben in het kleine supermarktje boodschappen gedaan voor het avondeten. Het werd pasta met tomaten, basilicum en buffelmozzarella die hij voor ons in het huisje had neergelegd. Hoefden alleen nog maar de pasta en de balsamicoazijn te kopen. Dit gerecht kostte maar liefst €3,--.

Buon appetito!

1. Waterreuzen:
    30 augustus 2015
    38 graden? Vergeet niet te smeren
    veel plezier.
  2. Karin:
    30 augustus 2015
    Hey roco,

Zo te zien hebben jullie het heerlijk. We zagen gistern nog een erg keuk adres voor jullie langs de adriatische kust in de streek le marche, heet villa bionda bed en breakfast, erg goede recensies op zoover, is van een nederlands stel. Zag er erg leuk uit!