Eindelijk naar de Barolostreek

24 augustus 2015 - Calice Ligure, Italië

Op onze laatste dag in de bloemenriviera zijn we naar het wijngebied van de Barolo gegaan.
Het wijnbouwgebied waar Barolo gemaakt wordt is ongeveer 1200 hectare groot. De wijn is één van de meer exclusievere en duurdere wijnen die gemaakt wordt.
(Barolo betekent “wijn van de koningen en koning van de wijnen”.)
We begonnen in het dorpje zelf met een espresso en een cappuccino. In het stadje vind je bijna alleen maar winkels waar je wijn kan proeven, dit vonden we wel een beetje tegenvallen (hihi).
Ook naar het wijnhuis Marchesi di Barolo gegaan om daar van een wijnproeverij te genieten.
We hebben 5 wijnen geproefd en wel de Bric Amel (een blend van Arneis en Sauvignon blanc), eentje van alleen de Arneisdruif  en natuurlijk de toppers: Barbaresco,, de Barbaresco Riserva en de Barolo Riserva.
Zijn toen doorgereden (zigzaggend) naar het volgende dorp La Morra. Daar heb je een geweldig uitzicht over de wijnvelden. Waren net op tijd weer in de auto want het begon te regenen. Thuis gekomen een lekkere Foccacia pizza gegeten in het restaurant van Silvia.
Morgen vertrekken we naar Jan, een vriend van ons die voor 3 jaar werkt in Italië (Perugia).

Cin cin.

1. Waterreuzen: