Gewoon lekker thuis

5 september 2015 - Alberobello, Italië

Deze dag begint ontspannen met een ontbijt bij de bar op de hoek. Dit zit bij de boeking van ons huisje. Daar aangekomen konden we uit sapjes kiezen met daarbij een croissant en een cappuccino. Lekker maar dat bleek alles te zijn.
Italianen ontbijten niet zo uitgebreid als ons, zij nemen vaak  een “cornetto” of een “brioche”. Nee, de Italianen zitten heus niet elke ochtend aan een ijsje.... Een cornetto is een soort croissantje maar dan een stuk zoeter en met een brioche wordt niet anders dan een broodje bedoelt. Daarbij natuurlijk wel een cappuccino, na 11 uur gaan zij over op espresso.
Wij hebben thuis nog even een paar beschuitjes genomen, met hagelslag!
Zijn daarna lopend boodschappen gaan halen. De supermarkt was niet ver weg en dit keer hadden wij hem snel gevonden.
Thuis een broodje gemaakt (het was inmiddels al weer half twee) en dit op ons terras genuttigd. Van al deze inspanning was ik wel toe aan een siësta. Ronald kon de slaap niet vatten en is op het terras een boek gaan lezen. Ja, je leest het goed: een boek!
’s Avond samen pasta met salami gekookt, lekker hoor. Na de afwas zijn we koffie gaan drinken in het dorpje. Er speelde een bandje (60 beat) op het terras waar wij gisteren al een wijntje hadden gedronken. Dit klonk erg leuk en daarom zijn we daar “even” gaan zitten. Daar om 2 uur het licht uit gedaan en lekker gaan slapen.

Buona notte