Positano

2 september 2015 - Vietri sul Mare, Italië

Zijn ’s Middags naar het stadje Positano gereden (een dorp gebouwd tussen de bergen) via de Amalfikustweg
Dit is fijner rijden en je hebt een mooier uitzicht dan we in het donker hebben gehad toen we effe boodschappen moesten halen.
Het is een lange slingerweg van 40 km waar je ongeveer 1 ½ uur over doet. Een prachtige route met veel citroenbomen. Bij het stadje aangekomen zagen we een garage op een heuvel. Er was een plekje op een schuine helling en daar zette ik de auto neer maar je moest wel de sleutels erin laten zitten zodat zij hem eventueel konden verplaatsen. Even wennen om dat te doen maar met vol vertrouwen gedaan.
Zijn naar beneden gelopen naar het stadje. Dit is wel een stief kwartiertje lopen maar onderweg zie je allerlei winkels, restaurants en mooie uitzichten. Wat je ook veel ziet zijn keramiekwinkels, op elke hoek één. Dit is een specialiteit van de Amalfikust.
Na de lunch weer omhoog gelopen naar de auto, dat vonden de kuitjes van Corrie niet zo leuk. Op de terugweg naar huis de cabaretier Ronald Goedemondt geluisterd (dikke tip!!). Dus we waren zo thuis voor ons gevoel.

Bacio Roco